1. Avtaleparter og omfang
Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av digitale abonnementstjenester (tilgang til nettsidens plussider) mellom deg som kunde (heretter "Kunden") og Nelson AS (heretter "Selger").

2. Bestilling og Avtaleinngåelse
Avtalen anses som inngått når Kunden har fullført bestillingsprosessen (valgt abonnement og betalingsmåte) og Selger har mottatt og bekreftet bestillingen via e-post.

Ved inngåelse av abonnement opprettes en personlig brukerkonto for Kunden basert på informasjonen hentet fra Vipps (Navn, E-post, Telefonnummer).

3. Priser og Betaling
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA), med mindre annet er spesifisert.

Betaling skjer via Vipps. Betalingen behandles via Vipps Recurring Payments API og trekkes automatisk på avtalt dato (månedlig eller årlig) etter at første betaling er fullført.

Dersom automatisk betaling feiler, vil Selgeren forsøke å trekke beløpet på nytt opptil 14 dager senere. Dersom betalingen feiler gjentatte ganger, vil abonnementet automatisk settes på vent/avsluttes, og tilgang til plussidene deaktiveres.

4. Levering av Tjenesten
Tjenesten leveres umiddelbart etter at betalingen er bekreftet. Leveringen skjer ved at Kundens brukerkonto aktiveres med tilgang til nettsidens plussider.

Tilgang er knyttet til Kundens personlige brukerkonto og kan ikke deles med andre.

5. Bindingstid og Oppsigelse (Angrerett og Kansellering)
A. Angrerett (Forbrukerens rettigheter)
Kunden har som hovedregel 14 dagers angrerett i henhold til Angrerettloven.

Unntak for Digitale Tjenester: Angreretten frafaller i det øyeblikket Kunden aktivt starter bruken av tjenesten (får tilgang til plussidene) innen angrefristen, forutsatt at Kunden eksplisitt har samtykket til at leveringen starter umiddelbart og bekreftet at angreretten da går tapt.

B. Oppsigelse av Løpende Abonnement
Abonnementet er løpende og fornyes automatisk inntil det sies opp.

Oppsigelse kan skje når som helst via Vipps-appen eller via Min Side på nettsiden.

Ved oppsigelse beholdes tilgangen ut den betalte perioden (måned eller år), og abonnementet fornyes ikke. Refusjon gis ikke for den resterende betalingsperioden.

6. Retur, Reklamasjon og Klagehåndtering
A. Retur
Tjenesten er digital og anses levert umiddelbart. Det er derfor ingen rett til retur.

B. Reklamasjon og Feil
Dersom det er feil eller mangler ved selve tjenesten (f.eks. vedvarende utilgjengelighet eller manglende funksjonalitet som er lovet), plikter Kunden å melde fra innen rimelig tid.

Selger vil forsøke å rette feilen så raskt som mulig. Dersom feilen ikke kan rettes, har Kunden rett til å heve kjøpet og få refundert et beløp som tilsvarer den perioden tjenesten ikke var tilgjengelig.

C. Klagehåndtering
Dersom Kunden ønsker å klage på kjøpet, kan klage sendes til hei@hellstrom.no. Selger vil bekrefte mottak av klagen og svare innen 14 dager. Ved uenighet kan saken bringes inn for Forbrukerrådet.

7. Andre faktorer (sikkerhet, personvern og immaterielle rettigheter)
Selgers behandling av personopplysninger er regulert av Personvernerklæringen, som du finner her: https://www.hellstrom.no/salgsbetingelser

Alt innhold på plussidene (oppskrifter, videoer, journalinnlegg, restaurantomtaler) er beskyttet av opphavsrett. Kunden får en begrenset, ikke-eksklusiv rett til å bruke innholdet privat. All kopiering, deling eller videredistribusjon er forbudt.

Selger forbeholder seg retten til å endre disse betingelsene. Vesentlige endringer vil bli varslet til Kunden via e-post.

©Nelson AS, 2025